681 341 197 [email protected]

Programar botiga online
Prestashop B2B

Per a moltes empreses, és molt important poder comptar amb una línia de negoci basada en B2B (Business to business), és a dir, una empresa que ven a una altra empresa i no pas una botiga online de venda a client final. Per aquests casos, l’ideal és programar una botiga online Prestashop basada en B2B.

Botiga online B2B, una nova línia de negoci!

El concepte en si és el mateix, s’ha de programar una botiga online basada en Prestashop perquè un client pugui fer una comanda i demanar els productes que desitja. La diferència està en que, en una botiga online Prestashop típica, és el client final el que fa la compra i, en un e-commerce B2B, és una altra empresa la que realitza la compra i, segurament amb alguns aspectes diferents a tenir en compte.

L’aspecte principal segurament serà el preu de venda, que és molt probable que sigui inferior a la versió de botiga en línia Prestashop que ven a client final.

Parlem? T’informem sobre la programació de botigues online Prestashop

14 + 14 =

Per aquest motiu, l’altra aspecte diferencial d’una botiga de venda productes online a client final respecte a una botiga en línia B2B, serà un backoffice o apartat privat on poder fer les gestions oportunes, entre d’altres veure el preu. És per això que, normalment, a les botiges online B2B no es sol mostrar el preu si no t’has identificat prèviament, per evitar que els clients finals i d’altra competència pugui veure el preu de cost d’un producte coneixent el principal marge de venda.

Trets diferencials d’una botiga Prestashop B2B respecte d’una altra de client final pot haver-hi molts, tants com requisits necessiti el client que vol crear la nova línia de negoci B2B que, per tant, requerirà de programar un web d’aquesta nova botiga online.

Per exemple, a l’hora de fer una comanda, una botiga online tradicional no sol tenir gaires requisits quant a quantitat d’stock però, en el cas de B2B, és força normal que el client que pot fer una comanda estigui obligat a comprar certes unitats mínimes d’alguns productes per la pura qüestió lògica de que, la finalitat d’aquests productes, és de posterior venda a client final i moltes marques o proveïdors imposen algunes condicions d’unitats mínimes de comanda.

El tema de la facturació també és un concepte a tractar lleugerament diferent. Per norma general, en una botiga online Prestashop tradicional no s’ha d’implementar un sistema de facturació a les comandes, excepte quan ho demana expressament el client que realitza una comanda o quan legalment s’està obligat a prepararla. En el cas d’haver de programar una botiga online B2B Prestashop, s’hauran de tenir en compte certs aspectes a tractar com la pròpia generació de factures al sistema, extracció d’informes per a la gestoria o aplicar quan toqui recàrrecs d’equivalència, entre d’altres.

Logotip de botigues online Prestashop.