681 341 197 [email protected]

Optimització i compressió d’imatges
a Prestashop

L’element que més pesa en una botiga online basada en Prestashop és la imatge. Evidentment, en una botiga online és l’element més comú perquè, a cada fitxa de producte, existeixen diverses fotografies que identifiquen al producte que s’està venent i el mateix passa a les pàgines de categories i a la pàgina d’inici, on poden sortir diferents imatges d’sliders.

+ compressió = + experiència usuari!

S’aconsegueix guanyar molta puntuació referent al posicionament web SEO i, per tant, millorar en els resultats de cerca a les cerques dels usuaris a Google.

Aquesta tècnica es basa en optimitzar la imatge en una relació òptima de pes i qualitat. És a dir, es busca comprimir al màxim la imatge perquè ocupi el menys possible però que aquesta compressió no faci que la qualitat final de la imatge baixi gaire perquè els usuaris no siguin capaços de notar la diferència mentre gaudeixen de la navegació de la botiga online però si notin que triga menys a carregar les diferents pàgines.

Parlem? T’informem sobre la compressió d’imatges a Prestashop

15 + 15 =

Compressió d’imatges

Un exemple clar seria una imatge que ocupi, per exemple, 800kb i tingui una mida de 2.500 px d’ample i 1.000 px d’altura. D’un inici, si el Prestashop utilitza imatges de, com a molt, 1.500 px d’ample, no cal tenir imatges més grans perquè l’únic que afectarà és negativament al temps de càrrega.

En aquest cas, s’han d’aplicar dues millores:

  • Que l’ample màxim de cada imatge no superi el màxim utilitzat per la botiga online Prestashop, en el cas de l’exemple, de 1.500 px.
  • Que el pes es redueixi tot el que es pugui sense notar pèrdua de qualitat al visualitzar les imatges.

Utilitzant aquesta tècnica es guanya moltíssim en temps de càrrega i això puntua molt bé en els conceptes de posicionament web SEO tècnic que avaluen els diferents cercadors a internet com Google, Yahoo! o Bing.

Logotip botigues online Prestashop.